Poniedziałek, 18.12.2017, imieniny: Bogusława, Gracjana, Laury

Huawei pokonuje Apple w sprzedaży

Huawei pokonuje Apple w sprzedaży
Jak donoszą analitycy z Hong-Kongu Huawei pokonał Apple w światowej sprzedaży smartfonów i obecnie plasuje się na drugiej lokacie rankingu.

Jak donoszą analitycy z Hong-Kongu Huawei pokonał Apple w światowej sprzedaży smartfonów i obecnie plasuje się na drugiej lokacie rankingu. Największy chiński producent telefonów sprzedał w czerwcu i lipcu tego roku więcej niż gigant z Cupertino. Osiągnięcia te głównie wynikają z dużego popytu na urządzenia na rynku chińskim, jak zauważają analitycy z Counterpoint. Chiny są obecnie największym rynkiem smartfonów - około jednej trzeciej z niecałych dwóch miliardów użytkowników smartfonów mieszka właśnie w Państwie Środka.

"Dzięki ciągłym inwestycjom w dział badawczy i rozwijaniu produkcji Huaweiowi udało się osiągnąć światową skalę sprzedaży. To, wraz z agresywną strategią marketingową przyczyniło się do sukcesu firmy" podsumowuje dyrektor działu badawczego w Counterpoint, Peter Richardson. "Przejęcie drugiego miejsca na światowym rynku może być jednak tymczasowe, ponieważ już niebawem Apple ogłosi nowy model iPhone, którego premiera zawsze przyczyniała się do skoku sprzedaży smartfonów tej firmy". Jak podaje Wall Street Journal 12 września ma zostać zaprezentowany nowy iPhone 8.


Wraz ze wzrostem sprzedaży telefonów w Chinach Huawei jak i inni producenci telefonów komórkowych z tego kraju rosną w siłę i zdobywają coraz większą część rynku, który dotychczasowo był zdominowany przez Samsunga i Apple. Wielu z nich oferuje takie same możliwości jak telefony wiodących firm, ale za niższą cenę.

Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi - to największe chińskie marki, które wykorzystując swoje koneksje wśród producentów i posiadaczy technologii są obecnie w stanie dostarczać telefony wykorzystujące najnowsze rozwiązania. Telefony z nieograniczonym ramką ekranem na całą obudowę, systemy rzeczywistości rozszerzonej, dedykowane chipsety, zaawansowane aparaty fotograficzne - producenci z Państwa Środka wszystko to mają. Dzięki temu idą łeb w łeb w technologicznym wyścigu ze znanymi dotychczas markami. Obecnie, jak wskazują analitycy, firmy te są na rynku równie ważne jak Samsung czy Apple, zwłaszcza dla producentów podzespołów, deweloperów i sprzedawców.

Jednakże Huawei może mieć w dalszej perspektywie problemy z utrzymaniem udziału w runku na dwucyfrowym poziomie. Średnia obecność na rynkach w południowej Azji, Indiach czy Północnej Ameryce w poważny sposób ogranicza potencjał Huaweia w dalszym rozwoju. Z uwagi na to, jak mówi Counterpoint, może on mieć problem w utrzymaniu drugiej lokaty za Samsungiem. Huawei zbyt polega na Chinach, jako swoim głównym rynku zbytu, gdzie jest liderem. Obecny jest także w Europie, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie - wszędzie tam, gdzie rynek kształtują operatorzy telefoniczni, będący podstawowymi dystrybutorami smartfonów.

Jak zauważa ponadto Counterpoint, pomimo dobrych wyników sprzedażowych tej firmy, żaden jej telefon nie dostał się do pierwszej dziesiątki urządzeń na rynku. Wynika to z modelu sprzedaży - portfolio Huawei jest bogate, ale brakuje mu wiodącego modelu, jak w przypadku konkurencji. Huawei doskonale umie dopasować swoją ofertę do różnych potrzeb, tak jak robi to Oppo, Xiaomi i inni, jednakże aby osiągnąć stały i stabilny sukces firma musi bardziej skupić się na projektowaniu mniejszej ilości modeli telefonów, jak podsumowują analitycy.

Źródło: http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1332263

Tu Oświęcim
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe